søndag 9. august 2009

Killing in the name


Jeg eier ikke skam. Vel har jeg gjort og sagt jævla mange ting et vanlig anstendig menneske ville skjemmes av, men jeg? Nei. Noen få ting nager meg likevel. Hendelser så graverende og pinlige at selv jeg skjemmes av dem.

a) Sommeren 1998 drakk undertegnede og en anonym (Migens) medsammensvoren større mengder vodka, kastet skjortene og danset i bar overkropp på Garagen til Lutricia McNeils ”Stranded”.

b) Jeg syklet fjorårets Lysebotn – Bryne på 5:22:36.

Dette har nå tæret meg i et helt år. Skjemmes, skjemmes, skjemmes. Dette er motivasjonen når jeg anpusten prøver å henge på Migens oppover hårdnålene mot Ørneredet. Hvorfor regner det alltid under Lysebotn - Bryne? Hvorfor hadde jeg 25 på kassetten, istedefor 27? Hvordan klarer Migens å klatre så raskt? Er vi på toppen snart? Kaldt og vått over Lyseheia, på det høyeste punktet står det tilskuere med flagg og plakater. De har regntøy på, heldiggrisene. De man kommer til Sirekrok med ender man sansynligvis opp med å komme inn til mål med. Inn mot GP vokser gruppen til å bli et felt på nesten 100. Hundre mann kan ikke kjøre rulle, det blir bare rot. Jeg sørger for å være først over bakketoppen for å unngå å bli droppet før Hunnedalen. Herfra og ned til Dirdal går det styggfort, samtlige ligger i tyngste giret og hamrer avgårde. Er først opp bakken i Dirdal, sjakktrekk, for inn mot Oltedal har vi blitt halvert. Fra Ålgård og inn til Lye går det ganske radig, og tanken slår meg at fy faen så gøy det er å sykle ritt!

Migens: imponerer igjen med 4:28:28, vanvittig bra. Klagde i dagene før på dårlig mage, det må ha gjort ham noen kilo lettere, for han var rå opp bakkene. En pen 95 plass og over seg på listen har han bare "ordentlige" syklister, noe som synliggjøres når vi er de eneste som ikke har egen langing og dermed tråkker rundt med Camelbak, en faux-pas blant de med barberte legger. Fin sladding på de såpeglatte feristene.

Stanley: gjenoppretter noe av sin tapte ære med 4:35:01. Begynner å bli smartere i felt og tryggere utfor (72,5 km/t ned Hunnedalen!) fornøyd med 116 plass.

Timmy: brukte dagen på å sette nåler i kneet på en voodoodukke av Håkon Opdal. Senere funnet i knestående, frådende av munnen mens han hylte "OIOIOIOIOIOI! Nå kommer Odderanne!"














Fuck you I won't do what you tell me

4 kommentarer:

Migens sa...

Skulle noen lure på hvordan man hurtig-behandler magasjau: Carbaderm

Stanley sa...

Mirakelkuren, et panacea mot alt.

Han som smalt i veggen ved Børsteinen, de smurte ham inn med Carbaderm på akutten. I dag løper han marathon.

Någe Sørmark one of these days? Eller litt sailorboy hvis været er OK?

Migens sa...

slik værmeldinga ser ut ligger det an til seiling i morgen. Har tenkt å fylle opp Expreso med chicks. Warland blir sannsynligvis også med. Må vente en dag eller 3 før beina mine er klare for sør-marka. Tendenser til krampe i begge leggene :)

Stanley sa...

Trenger du en lettmatros med nye solbriller og et bankende hjerte av gull?

Krampe i leggene? Carbaderm.