søndag 22. august 2010

SR-Bankrittet

Then down in falls comes the rain...

Sørget selvfølgelig for å gå i TV-brudd så fort muligheten bød seg, et meningsløst minutt eller to alene i vinden, og i det feltet sluker meg etter en liten stund ser jeg Tuen riste oppgitt på hodet. "Heng på her framme" Aiai Captain, følger det gode rådet helt til det kommer en skikkelig bakke og i det jeg glipper tetklyngen kommer den samme tanken som alltid ellers; holdt jeg meg edru i går bare for dette? Splitt, ser de flinke barna forsvinne mens en annen gruppe kommer rullende. Livets nestbeste menn. Jeg kjører vanligvis med vann på flaskene, men prøvde denne gang Squeesys Energy Super Drink med Exotisches Frucht. Den smaker en blanding av shampoo og en likør jeg drakk i buskasset bak diskoen under Limfjord Cup i 1995. Det står "more power, more performance" på boksen og jeg antar at dette refererer til hvor fint håret mitt nå kommer til å skinne de neste dagene. Drikkendes var det ihvertfall ikke. Opp Seldalsbakken taues gruppa vår av en spinkel juniorjente fra Sandnes. Mens (selverklært) sterke menn står over føringer i rulla og gjemmer seg i sekken de neste milene kjører hun hardt hele veien, hun unnskyldte seg for litt uryddig kjøring siden dette var det første landeveisrittet hennes, for en nydelig holdning, det er pinadø awesome!

Lenger oppe i løypa sitter Tuen på Rogalands best fastskrudde sete. Det begynner å bli schwung over turrittene i Rogaland nå, karbon alle veie, og enkelte har til og med egne servicebiler med i rittet slik at de kan få sjekket syklene sine underveis sånn som på TV. I regnet og iveren går to-tre ryttere i asfalten, forbanna surt at det skjer. Kanskje skulle man ha hatt mållinjen før den siste svingen på parkeringsplassen, fremfor inne i labyrinten bak bankbygget. Noe overraskende var det ingen fra Dalane som deltok, kan det være at hele klubben har dhughnad for å pusse pokal- og premiesamlingen til Jone? Siden Sandnes bruker en Commodore 64 med 32 bits modem aner jeg ikke hva resultatene ble.




Ålreit kids, HS Vaglerittet neste helg? Deal.

Øyh, Dr. Isak fra SSK, gidder du sende meg en mail med treningstidene deres?

Ingen kommentarer: