søndag 1. mai 2011

Mairittet - historisk revisjonisme.

En spinkel ung mann tasser duknakket kanossagang opp mot tavlen under oppsyn av myndige inspektører. Nølende tar han krittet, han svelger tungt før han ser opp på tavlen og skriver.

Jeg skal følge RCKs Nullvisjon
Jeg skal følge RCKs Nullvisjon
Jeg skal følge RCKs Nullvisjon
Jeg skal følge RCKs Nullvisjon
Jeg skal følge RCKs Nullvisjon
Jeg skal følge RCKs Nullvisjon

Alle vil ha rulla til å gå, men når det er 80 mann (og ei dame) i feltet blir det langstrukket med to rekker. De som ligger bak i sekken eller er i ferd med å skli bakover i hvilerekken innser plutselig at de er 50 meter fra fronten og får panikk for at et brudd, yeah right, skal komme unna, og så kommer de susende opp på utsiden til venstre. Så blir det urorganisert og det som før var to fine rekker ser nå ut som en haug spastiske reker som vaker i en akvarietank. Hjul tar i hverandre, det koker litt i hodet, man skifter linje og kutter av noen før man hopper opp på fortauet og hører et "jævla idioooot!" bak seg idet man spurter opp bakken på Klepp. Sorry.

Og slik går kilometerne forbi Voll, gjennom Tjelta og Tananger til vi kommer over Hafrsfjord og Grunsj er fremme og drar igjen. Han ser seg over skuldra og gliser "TV-brudd! Familien står her oppe". Skal si mannen er PRO, ikke nok med at han har lånt konas ladyshave og tetta igjen sluken i dusjen, han har også egen fanklubb og kan skryte av ekte asfalteksem.



Grunsj og Røde Børre var aktive i hele dag og tauet mye, bajs at det ikke sprakk opp mer. Det er greit at det ikke er plass til alle helt fremst, men å være fornøyd med å sitte bak hele rittet virker ganske kjedelig. Nesten hele pulja kommer inn i siste bakken samtidig så jeg sniker meg frem og spurter først i mål. Sånn ser det ut:

bilde knabbet hos janid1967, tusen takk.

Nå kan det virke som om jeg vant hele driden, og det gjorde jeg jo ikke, men jeg har latt meg inspirere av Winston Smith fra Orwells 1984 som arbeider med å revidere historien slik at den ikke fortelles slik det var, men slik man ønsker at ting var. Og så er det jo lokal presedens for å utelate å fortelle hvem som egentlig vant og heller late som om det var en selv når man skriver sine referater. Men det var altså Oksen som vant. Igjen. Hva skal de skylde på denne gangen?








5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobba Stanley-boi ship oohoy sailor boi... next year in Jerusalem...
Du burde skrive noe om Gustafsson, sintaste mannen i pulje 2 ;)

Dr Luv

Anonym sa...

nr 78 i pulje 2 burde vært diska, han sykla nesten mer i venstre kjørefelt enn høyre. En livsfarlig syklist

Truls sa...

Albue - Elbow
Albue - Elbow
Albue - Elbow
Albue - Elbow
Albue - Elbow
Albue - Elbow
Albue - Elbow
Albue - Elbow
Albue - Elbow
Albue - Elbow

Unge lovende hadde ikke så mye å stille opp med i siste bakken. Men det var da en fin tur med friske unge mennesker.

Stanley sa...

Jeg har fått tilsnakk og anmerkning for manøveren på Klepp.

Jeg skjønte at jeg kuttet av linja til noen da det skjedde og er ikke stolt over egen kjøring der. Noen var borti bakhjulet mitt og jeg fikk litt panikk og smatt inn i det jeg oppfattet som en luke. Hørte på ropene bak meg at det ikke var populært. Har bedt Marton gi tilbakemelding om at jeg har fått beskjed og at jeg tar dette alvorlig og lover at jeg ikke skal gjøre noe slikt igjen.

-torgrim

Jan Inge (janid1967) sa...

Versegod ;-) ... og gratulerer med seier i P2!

Bare flott at konas bilder blir benyttet.